July 05, 2018

Bray - Must See in Ireland PL|EN

*Scroll down to read in English*

Planując naszą wycieczkę do Dublina, stwierdziłam, że skoro już tam raz byłam, to fajnie byłoby zobaczyć coś jeszcze. Przeszukałam więc google i znalazłam kilka ciekawych propozycji. Ostatecznie postanowiłam wybrać się na kilkugodzinną wycieczkę do malowniczego, nadmorskiego miasta Bray i muszę przyznać, że lepiej wybrać chyba nie mogłam.
Od razu po przyjeździe z lotniska, poszłyśmy na śniadanie, a następnie wsiadłyśmy do darta, który jest odpowiednikiem pociągu. Podróż zajęła nam około czterdziestu minut, a za bilet zapłaciłyśmy w przybliżeniu siedem euro w obie strony, więc niewiele. Początkowo nie widziałyśmy nic nadzwyczajnego za oknem, jednak w pewnej chwili zauważyłyśmy, że tory kolejowe są położone tuż przy morzu, a w oddali zobaczyć można klify. Już wtedy wyglądało to niesamowicie.
Gdy wysiadłyśmy z pociągu, spojrzałyśmy na mapę i już chwilę później byłyśmy w drodze. Początkowo bałyśmy się, że będzie to zbyt daleko, okazało się jednak, że to tylko piętnaście minut spaceru nim doszłyśmy do klifów. Widoki były niezwykłe, a po drodze czasami miałam wrażenie, że jestem w Miami! Bogata dzielnica, palmy, słońce, coś cudownego.
Klify zachwyciły mnie nie po raz pierwszy. Na południu Anglii znajdują się klify siedmiu sióstr, które również niezmiernie uwielbiam. Zobaczyć je możecie w TYM poście. Byłam więc niezwykle podekscytowana na myśl o tym, że znów zobaczę takie ładne miejsce. Cały spacer po klifach zająć powinien kilka godzin, ścieżka ma bowiem ponad siedem kilometrów. My nie chciałyśmy jednak tracić czasu, więc ograniczyłyśmy nasz czas tam do jednej godziny. Trochę żałuję, że nie poszłyśmy dalej, ale wiem, że jeszcze tam wrócę i to nadrobię!
Skusiłyśmy się również na wejście na górę (Bray Head). Gdy pierwszy raz ją zobaczyłam i widziałam poruszających się obok krzyża ludzi, byłam pewna, że ja sama nie dam rady wejść. Namówiłam jednak moją towarzyszkę i po około trzydziestu minutach byłyśmy już na górze. Dopiero wchodząc tam, zorientowałam się, jak słabą mam kondycję! To było zaledwie 241 metrów w górę! Stamtąd zobaczyć mogłyśmy miasto, miałyśmy piękny widok na Morze Irlandzkie oraz plażę.  To zdecydowanie było warte tego zmęczenia i jednocześnie dało nam wiele energii!
Jeżeli planujecie wycieczkę do Irlandii, do Dublina, koniecznie przeznaczcie co najmniej pół dnia na zwiedzenie tego miejsca, szczególnie jeśli będziecie mieli to szczęście odwiedzić je w piękny, słoneczny dzień. Nie pożałujecie!
_________________________
When I was planning our trip to Dublin, I realized that since I was there once, it would be nice to see something else. So I searched google and found some interesting suggestions. Eventually, I decided to take a few-hour trip to the picturesque, coastal city of Bray and I must admit that I could not choose better.
Immediately after arriving from the airport, we went for a breakfast, and then we got into the dart, which basically is the Irish train. The journey took us about fourty minutes, and we paid approximately seven euros for the ticket, so not a lot. Initially, we did not see anything unusual outside the window, but at one point we noticed that the railway tracks are located near the sea, and not far away you can see the cliffs. Even then, it looked amazing.
When we got off the train, we looked at the map and we were on our way a moment later. At first we were afraid that it would be too far, but it turned out that it was only fifteen minutes to walk before we got to the cliffs. The views were amazing, and on the way I sometimes had the feeling that I was in Miami! A rich neighborhood, palm trees, sun, something wonderful.
It wasn't the first time, when cliffs impress me. In the south of England there are Seven Sisters Cliffs, which I also love immensely. You can see them in THIS post. So I was extremely excited at the thought of seeing such a nice place again. The whole walk on the cliffs should take several hours, the path is more than seven kilometers. We did not want to waste too much time, so we limited our time to one hour. I am a little sorry that we have not gone any further, but I know I will go back there and I will catch up!
We were also tempted to go up (Bray Head). When I first saw her and saw the people moving by the cross, I was sure that I would not be able to get there on my own. However, I persuaded my companion and after about thirty minutes we were on the top. Only when I got there I realized how weak my condition is! It was only 791ft up! From there, we could see the city, we had a beautiful view of the Irish Sea and the beach. It was definitely worth the fatigue and at the same time it gave us a lot of energy!
If you are planning a trip to Ireland, to Dublin, be sure to spend at least half a day to visit this place, especially if you are lucky enough to visit them on a beautiful sunny day. You will not regret it!

46 comments:

1. Byłam we wszystkich tych miejscach :) Irlandia z pozoru wydaje się nieciekawa, ale tak naprawdę to piękny kraj :)

Replies
    1. Dokładnie, ja nigdy nie spodziewałam się, że Irlandia tak bardzo mi się spodoba! *.*

Delete
  2. bardzo klimatyczne miejsce! :)
    masz piękne włosy :)

ReplyDelete
  3. Bardzo klimatyczne miejsce :) na żywo na pewno wygląda dużo dużo lepiej ale i na zdjęciach zapiera dech w piersiach :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

ReplyDelete
  4. Cudne widoki, jestem pod wielkim wrażeniem :)
    Pozdrawiam serdecznie, Juliet Monroe :)

5. Piękne zdjęcia, nigdy nie miałam okazji tam być ale chętnie bym się wybrała. :)

ReplyDelete
  6. Miejsce rzeczywiście cudowne :) Podróż dartem przy tak pięknych widokach to pewnie sama przyjemność.

7. Wow jak tam pięknie! Chętnie bym się wybrała chociaż na jeden dzień ale niestety teraz nie mogę sobie na to pozwolić :)
    Mój blog - Klik

8. Piękne widoki:) Super zaplanowałaś wycieczkę :D

9. Piękne widoki i zdjęcia! Zazdroszczę takiej wycieczki, może mi również uda się kiedyś tam wybrać :D

ReplyDelete
  10. Faktycznie, w tym kraju klifów nie brakuje. Co do pogody-miałaś prawdziwe szczęście :-)

11. Rzeczywiście, widok zapierda dech w piersiach! Uwielbiam taki rodzaj urlopowania i zwiedzania, choć muszę przyznać, że z moją kondycją jest podobnie - bardzo słabiutko :)
    Buziak,
    Ola ;)
    (m)ole teatralne

12. Piekne widoki, podroze sa wspaniałą sprawa :3

13. Jakie fajne widoki... z przyjemnością przejechałabym się tą kolejka... może kiedyś mi się uda:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

14. Przewspaniałe widoki! Idealne na sesje *.*

15. Moja koleżanka tam mieszka :) planuję ją odwiedzić :)

16. Widoki są wspaniałe :)
    ig;rozadryzner

ReplyDelete
  17. Ale tam pięknie! Widoki zachwycają :)

18. Jakie piękne widoki! Morze i góry, no coś wspaniałego! <3

19. Świetna fotorelacja i zjawiskowe widoki *.* Można tylko pozazdrościć takiej wycieczki ;) Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

ReplyDelete
  20. Ale niesamowite widoki, zazdroszczę takiej wyprawy:)

21. Jestem w szoku :O to w Irlandii jest tak piękny krajobraz? Widoki po prostu cudne.
    Mój blog.

ReplyDelete
  22. jak tam pięknie, Irlandia marzy mi się już od długiego czasu!

23. Malownicze miejsce! <3 Klify to coś do czego mam słabość. Nigdy mi się nie nudzą i mogłabym oglądać je godzinami ;)

24. Ale piękne i malownicze widoki😍
    Ślicznie wyglądasz 😍
    Pozdrawiam
    Lili

25. Wonderful photos! ❀

Would you like to follow each other? Lemme know :)

Blog de la Licorne

26. Kochana wygladasz bosko <3

Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/07/red-shirt.html

27. Super ! świetny post i zdjęcia. Zazdroszczę wycieczki, sama bym chciała trochę świata zwiedzić, ale niestety jak na razie to chyba jeszcze nie mój czas.

ReplyDelete
  28. Nie wiedziałam, że Irlandia jest aż taka piękna!

29. Great post dear!

ReplyDelete
  30. czytam po angielsku i muszę przyznać, że piszesz bardzo ładnie - będę się od ciebie uczyć ;)

31. Zdjęcia i miejsce warte zachodu!
    Niestety nie byłyśmy obie w Dublinie...jeszcze :D

- Fotoludki

ReplyDelete
  32. To serio Irlandia? :O Nie spodziewałam się, że wygląda tak ładnie. Piękne widoki!
    Po raz kolejny super przetłumaczony tekst. :D
    Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów w blogowaniu, Enka. ;)

ReplyDelete
  33. Przepiękne miejsce, warto się wybrać :)

34. zawsze marzyła mi się Irlandia, a po przeczytaniu tego wpisu i obejrzeniu zdjęć mam jeszcze większą ochotę tam polecieć. przepiękne widoki! <3

35. Ale pięknie *.* Widoki są niesamowite! Przepadłam, wpatrując się w zdjęcia, więc nic dziwnego, że ten widok skradł Ci serce :) Jak tylko będę planować wycieczkę do Dublina, na pewno nie zapomnę o tym miejscu :)

36. woooow jak tam cudownie!:) ale bym się wybrała;D

37. Przepiękne miejsce :)
    Zapraszam na nowy post :)

ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz, naprawdę bardzo motywujecie mnie do dalszego pisania !
Nie zapomnij zostawić linka do swojego bloga, bym mogła się odwdzięczyć !
Na pytania odpowiadam przy Twoim komentarzu. ;)